Wednesday, June 28, 2017
Home  >  Πολιτική  >  Απόστολου "υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι πρόκειται για οργανωμένη επιχείρηση παραπλάνησης των αρχών "
Απόστολου "υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι πρόκειται για οργανωμένη επιχείρηση παραπλάνησης των αρχών "
Αξιολόγηση Χρήστη: / 0
ΧείριστοΆριστο 
Περισσότερα - Αρθρα Αgrinionet! - ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Συντάχθηκε απο τον/την ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΑΟΠΟΔΗ   
Πέμπτη, 15 Ιούνιος 2017 13:58

Μοιραστείτε το άρθρο

Αποτέλεσμα εικόνας για βαγγέλης αποστόλου

 

Απάντηση στον Μάριο Σαλμά βουλευτή Αιτωλοκαρνανίας σε σχετική ερώτηση για την υπόθεση του ελέγχου στους κτηνοτρόφους στη Λεπενού έδωσε σήμερα ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου.

Ο κ. Αποστόλου έδωσε στοιχεία όπου το ποσοστό απόκλισης μεταξύ των δηλωθέντων και των επιλέξιμων ζώων ήταν περίπου 60% ενώ σύμφωνα με τα λεγόμενα του υπουργού «υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι πρόκειται για οργανωμένη επιχείρηση παραπλάνησης των αρχών και παραβίασης των σχετικών Κοινοτικών κανονισμών και γι’αυτό η υπόθεση θα παραπεμφθεί στη Δικαιοσύνη». Αναφερόμενος σε μεταφερόμενα ζώα ο κ. Αποστόλου τόνισε «Τα ζώα που βρέθηκαν μη επιλέξιμα λόγω διαφορετικής ηλικίας αφορούσαν σε ιδιαίτερα εμφανείς περιπτώσεις. Συγκεκριμένα, σε σύνολο 4.153 μετρηθέντων ζώων, τα 324 ανήκαν σε αυτήν την κατηγορία».

Σχετικά με τα δηλωθέντα ζώα ο υπουργός είπε πως  «Το ποσοστό απόκλισης που βρέθηκε ανάμεσα στα δηλωθέντα και στα επιλέξιμα ζώα ήταν περίπου 60%. Αυτό είναι ένα μεγάλο ποσοστό. Εξ αυτών, η επίδραση στην πληρωμή των συνδεδεμένων έχει ως εξής: Δεκαπέντε ελεγχόμενοι έχουν ποσοστό απόκλισης έως μηδέν αρνητικό. Στην προκειμένη περίπτωση οι πληρωμές γίνονται κανονικά. Δεκατρείς ελεγχόμενοι έχουν ποσοστό απόκλισης από 0% μέχρι 20%. Αυτοί θα έχουν πληρωμή με ποινή. Είκοσι τέσσερις ελεγχόμενοι έχουν ποσοστό απόκλισης 20% έως 50%. Δεν θα πληρωθούν. Αυτές οι πληρωμές έχουν σχέση με τον κανονισμό. Δεν αποφασίζουμε εμείς. Εκατόν πενήντα ελεγχόμενοι έχουν ποσοστό απόκλισης μεγαλύτερο ή ίσο με 50%. Δεν θα πληρωθούν, αλλά θα έχουν και κυρώσεις σε σχέση με τους προηγούμενους».

Αναλυτικά η απάντηση του Υπουργού κ. Αποστόλου

ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ

Θα συζητηθεί η πρώτη με αριθμό 983/9-6-2017  επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάριου Σαλμά προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με θέμα: «Διασταυρωτικοί Έλεγχοι ΟΠΕΚΕΠΕ στη Λεπενού Αιτωλοακαρνανίας».

Κύριε Σαλμά, έχετε τον λόγο για δύο λεπτά.

ΜΑΡΙΟΣ ΣΑΛΜΑΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Υπουργέ, το θέμα το οποίο επέλεξα σήμερα να σας θέσω με μία επίκαιρη ερώτηση προς συζήτηση στη Βουλή, είναι λεπτό θέμα. Άπτεται του δικαιώματος του κράτους και του μηχανισμού της δημόσιας διοίκησης να ελέγχει εκεί που επιδοτεί και στηρίζει οικονομικά επιχειρήσεις ή ιδιώτες-πολίτες. Επομένως, θέλω εξαρχής να ξεκαθαρίσω ότι είμαστε υπέρ των ελέγχων. Είναι αυτονόητο ότι πρέπει να εφαρμόζονται οι κυρώσεις που προβλέπονται από τη νομοθεσία σε περιπτώσεις πολιτών -στη συγκεκριμένη περίπτωση κτηνοτρόφων- που παραβιάζουν όχι μόνο την ελληνική νομοθεσία, αλλά και την κοινοτική νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και παραβιάζοντας αυτές τις αρχές, πρωτίστως υπονομεύεται και ο κλάδος ο οποίος υπηρετείται, στην προκειμένη περίπτωση ο κλάδος της κτηνοτροφίας.

 Στην προκειμένη περίπτωση, κύριε Υπουργέ, στην περιοχή Λεπενού στην Αιτωλοακαρνανία έγινε ένας έλεγχος μέσα στον Ιανουάριο, μέσα στα χιόνια, από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, ως δικαιούται ο οργανισμός να κάνει, προκειμένου να ελέγξει αν υπάρχει το ζωικό κεφάλαιο που οι κτηνοτρόφοι δηλώνουν, προκειμένου να πάρουν τις επιδοτήσεις.

Πρέπει να σας πω ότι αυτή η περιοχή ζει επί χρόνια από την κτηνοτροφία. Είναι βασική πηγή παραγωγής πλούτου. Τα προηγούμενα χρόνια δεν έχουν υπάρξει περιπτώσεις όπου να διαφαίνεται ότι κάτι πάει στραβά.

Παρ’ όλα αυτά, ο έλεγχος αυτός έβγαλε ότι ουσιαστικά τα μισά ζώα από τα δηλωθέντα δεν υπάρχουν, με αυτό να θέτει σε κίνδυνο και τη συνέχιση της χρηματοδότησης των κτηνοτρόφων αυτών, αλλά πιθανόν και θέματα επιστροφών.

Το ερώτημα που θέλω σήμερα να συζητήσουμε είναι το εξής: Υπήρχε τόση παραβατικότητα; Το κράτος πού ήταν και επέτρεπε αυτήν την παραβατικότητα;

            (Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)

Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε. Πάρτε τον χρόνο από την δευτερολογία μου.

Υπήρχε μηχανισμός, ώστε να υπάρχουν σωστά τα μητρώα των κτηνοτρόφων; Υπήρχαν άλλες περιοχές της Ελλάδος, όπου το καλοκαίρι κατά τη διάρκεια των εμβολιασμών έγιναν σωστά από τις Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής τα μητρώα των κατά τόπους κτηνοτρόφων; Στην Πρέβεζα τον Αύγουστο του 2016 με την ευκαιρία των εμβολιασμών φτιάχτηκαν και τα μητρώα των κτηνοτρόφων. Στην Αιτωλοακαρνανία δεν έγινε κάτι τέτοιο και ξαφνικά μια έφοδος ανέδειξε ότι το κράτος επιδοτούσε τα μισά ζώα χωρίς λόγο. Ακόμη και απ’ αυτήν την Κυβέρνηση γίνεται αυτό, δηλαδή επί δύο χρόνια δίνετε επιδοτήσεις και κοινοτικές ενισχύσεις, χωρίς να υπάρχει το ζωικό κεφάλαιο.

Άρα, το θέμα που θέτω σήμερα είναι κατά πόσο έγινε σωστά η προληπτική διαδικασία από τις αρμόδιες διευθύνσεις, ώστε να μην υπάρχει παραβατικότητα.

Το δεύτερο ερώτημα που θέτω είναι εάν είναι επαρκώς στελεχωμένες οι ιατρικές υπηρεσίες στις περιοχές αυτές. Το τρίτο είναι αν ο τρόπος με τον οποίο γίνεται ο έλεγχος, προκειμένου να προσδιοριστεί η ηλικία ενός ζώου, είναι αυτός που έγινε στον συγκεκριμένο έλεγχο.

Θα ήθελα να ρωτήσω τι προβλέπεται να γίνει με τις ενστάσεις. Ακόμη και αν, σύμφωνα με πληροφορίες, μπορεί να υπάρχουν καταγγελίες πολιτών στη δικαιοσύνη για παρανομίες, το κράτος πρέπει να λειτουργήσει ανεξάρτητα από τον έλεγχο της δικαιοσύνης, ο οποίος μπορεί να κάνει και δύο και τρία και πέντε χρόνια να τελεσιδικήσει και οι άνθρωποι θα περιμένουν από το κράτος, τουλάχιστον αυτοί που είναι έντιμοι και που είχαν τα ζώα, αλλά που δεν πρόλαβαν μέσα σε μια μέρα να τα εμφανίσουν, να δουν τι θα γίνει με τις επιδοτήσεις.

Επίσης, θα ήθελα να σας πω ότι δεν υπήρχε κάποιος δόλος, γιατί από τα δώδεκα χιλιάδες ζώα βρέθηκαν τα εξίμισι χιλιάδες. Άρα και με πέντε χιλιάδες ζώα οι επιδοτήσεις και οι χρηματικές ενισχύσεις θα δίνονταν. Άρα, δεν υπήρχε κάποιος στόχος να υπάρξει αυτή η εξαπάτηση. Σε κάθε περίπτωση, επειδή είναι εγκλωβισμένη μια ολόκληρη κοινωνία, θα ήθελα την απάντηση του Υπουργείου μέσω αυτής της επίκαιρης ερώτησης.

Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Κύριε Αποστόλου, έχετε τον λόγο για τρία λεπτά.

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ (Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων): Κύριε συνάδελφε, όντως είναι λεπτό το θέμα. Εγώ χαίρομαι για την αναδίπλωσή σας. Αυτά που αναφέρετε στην ερώτηση είναι εντελώς διαφορετικά από αυτά που προφορικά αναπτύσσετε. Άρα, δεν υιοθετείτε όλες αυτές τις φράσεις περί παραπλάνησης, περί συμπεριφοράς των υπαλλήλων, των ελεγκτών οι οποίοι επιχείρησαν να δημιουργήσουν πρόβλημα.

Άρα, το πώς λειτουργούσε η κρατική μηχανή τώρα, χθες, προχθές κ.λπ., είναι ένα θέμα το οποίο μπορούμε να κουβεντιάσουμε –δεν έχουμε κανένα ζήτημα- όμως εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε ελέγχους. Η υποχρέωσή μας αυτή απορρέει από την ενωσιακή και από την εθνική νομοθεσία και ειδικά στη συγκεκριμένη περίπτωση είχαμε πάρα πολλές καταγγελίες.

Εγώ σας λέω ότι στο παρελθόν είχαμε κάνει ξανά ελέγχους σε μεγάλα δείγματα. Υπήρχε, όμως, πάντα διάχυτη η αίσθηση ότι ο έλεγχός μας ήταν ουσιαστικά για να προσπαθήσουμε να επισημάνουμε συγκεκριμένες περιπτώσεις.

Τι κάναμε εμείς τώρα; Πλησιάσαμε όσο ήταν δυνατόν το πραγματικό ζωικό κεφάλαιο που υπήρχε στην περιοχή. Σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής επιχειρήσαμε να εκλογικεύσουμε την κτηνιατρική βάση δεδομένων.

Ο έλεγχος διενεργήθηκε και διενεργείται ισότιμα σε όλους, με συνθήκες πλήρους διαφάνειας. Λειτουργήσαμε κατά τέτοιον τρόπο ώστε να μην κοπούν παραγωγοί για τυπικές παραβάσεις, όπως για παράδειγμα διαβατήρια, μητρώα κ.λπ. Όπως είπατε κι εσείς –και όντως είναι λεπτό το θέμα- προσπαθούμε όσο το δυνατόν να μην δημιουργήσουμε πρόσθετα προβλήματα. Δείξαμε πραγματικά κατανόηση και σε περιπτώσεις αδυναμίας. Δεν θέλαμε να δημιουργήσουμε και ούτε δημιουργήσαμε εντάσεις στην περιοχή. Βεβαίως, παρουσιάσαμε έναν ελεγκτικό μηχανισμό στην κατεύθυνση απονομής της δικαιοσύνης και όχι με ένα τιμωρητικό και εκδικητικό πρόσωπο.

Στα πλαίσια αυτά, λοιπόν, οργανώθηκε και συντονίστηκε έλεγχος από τη Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου, η Διευθύντρια του οποίου ήταν παρούσα και επόπτευε τον έλεγχο σε όλες τις φάσεις. Η ειδοποίηση των παραγωγών έγινε με όλους τους δυνατούς τρόπους, γεγονός το οποίο δεν συμβαίνει στους τακτικούς μας ελέγχους.

Αποδεχτήκαμε τη μεταφορά της αρχικά ορισθείσας ημερομηνίας ελέγχου μέχρι και το τέλος της εβδομάδας για όσους παραγωγούς το ζήτησαν λόγω αδυναμίας συγκέντρωσης του κοπαδιού τους, γεγονός το οποίο δεν συμβαίνει στους υπολοίπους τακτικούς ελέγχους, ιδιαίτερα –και το τονίζω αυτό- γιατί θέλαμε πραγματικά σε αυτήν την περιοχή να δούμε ουσιαστικά το πρόβλημα, χωρίς να δημιουργήσουμε πρόσθετα ζητήματα.

Αυτό σημαίνει ότι, κατά παρέκκλιση των κανονισμών, σε πάρα πολλές περιπτώσεις ξεπεράσαμε και το προβλεπόμενο από τον κανονισμό σαρανταοκτάωρο. Κανένας κτηνοτρόφος δεν κατείχε διαβατήριο και μητρώο, τα οποία είναι υποχρεωτικά για να κριθεί η επιλεξιμότητα της εκμετάλλευσης. Προκειμένου, όμως, να μην απορριφθεί όλο το χωριό και κατά παρέκκλιση των προβλέψεων ήρθαμε σε συνεννόηση με την Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Αγρινίου να μας φτιάξει για όλους τους παραγωγούς τα μητρώα με τη    Διεύθυνση Κτηνιατρικής και να μας εκδώσει όλα τα διαβατήρια. Αυτός ήταν και ο λόγος που δεν συμπληρώθηκαν επιτόπου τα πρακτικά ελέγχου, γιατί εάν τα συμπληρώναμε επιτόπου και τα παραδίδαμε, θα ήμασταν υποχρεωμένοι να τους θεωρήσουμε όλους μη επιλέξιμους.

Βεβαίως, τα πρακτικά υπεγράφησαν μετά την ολοκλήρωση του κάθε ελέγχου και όχι πριν, όπως ψευδώς αναφέρεται σε διαμαρτυρίες. Επίσης, οι παραγωγοί ενημερώθηκαν κατά την υπογραφή των πρακτικών τόσο για το αποτέλεσμα του ελέγχου όσο και για τη δυνατότητά τους να υποβάλουν εντός δεκαημέρου την ένστασή τους μετά από την επίσημη παραλαβή του πρακτικού.

Μέχρι σήμερα έχουν χρησιμοποιήσει αυτήν τη δυνατότητα, δηλαδή της υποβολής των ενστάσεων, πενήντα επτά κτηνοτρόφοι οι οποίοι βεβαίως και θα εξεταστούν από την αρμόδια επιτροπή του ΟΠΕΚΕΠΕ.

Κύριε Πρόεδρε, στη δευτερολογία μου θα αναφερθώ στο πόρισμα και στο τι θα κάνουμε από εκεί και πέρα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Κύριε Σαλμά, έχετε τον λόγο.

ΜΑΡΙΟΣ ΣΑΛΜΑΣ: Ευχαριστώ, κύριε Υπουργέ.

Καταρχήν, επειδή και εσείς και εγώ είμαστε παλιοί κοινοβουλευτικοί, γνωρίζουμε ότι ο κοινοβουλευτικός έλεγχος δεν ενέχει πάντα στοιχεία πολιτικής επικράτησης. Επί της ουσίας καμιά φορά γίνεται για να δούμε θέματα για τα οποία ένα κομμάτι της τοπικής κοινωνίας θεωρεί ότι πρέπει να έχει μια καθαρή απάντηση από το Υπουργείο.

Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και η πρωτολογία σας θα διαφωτίσει μια ολόκληρη κοινωνία, η οποία περίμενε τόσον καιρό μια υπεύθυνη απάντηση από το στόμα ενός Υπουργού. Προφανώς και αυτά που λέτε κρίνονται και προφανώς και οι πολίτες πλέον έχουν ενημέρωση.

Αυτό, όμως, που θέλω να πω είναι ότι δεν αναδιπλώθηκα. Αν δείτε λεπτομερώς την ερώτησή μου, λέω ότι υπάρχουν καταγγελίες κτηνοτρόφων σχετικά με το τι έκαναν ή δεν έκαναν οι ελεγκτές. Επειδή με τη διαδικασία των αναφορών, οποιαδήποτε αναφορά πολιτών ή καταγγελία την προσυπογράφουν οι Βουλευτές και έρχεται στη Βουλή προς απάντηση, πόσω μάλλον σε μια επίκαιρη ερώτηση δεν υπάρχει το δικαίωμα ενός πολιτικού να ζητήσει την απάντηση και τη θέση του Υπουργού πάνω σε καταγγελίες και αναφορές των πολιτών; Αυτό είναι δεοντολογικό και προβλέπεται από τον κοινοβουλευτικό έλεγχο.

Θα ήθελα, όμως, στη δευτερολογία σας, όπως σωστά υποσχεθήκατε, να δώσετε μία απάντηση για το τι πρόκειται να γίνει, γιατί σας είπα ότι η ερώτηση έχει ενημερωτικό χαρακτήρα και πρέπει να μάθουν οι πολίτες τι πρόκειται να γίνει. Είναι μια κοινωνία που σήμερα παρακολουθεί και θέλει να δει τι πρόκειται να γίνει με τις ενστάσεις, πώς η πολιτεία δεν έχει ακόμη από τον Γενάρη φτιάξει τα μητρώα ενός χωριού. Τι σημαίνει «δώσανε εντολή στην ένωση και στη ΔΑΟΚ να κάνει μητρώα»; Πού είναι το κράτος, δηλαδή; Πέρασαν πέντε μήνες. Πόσο κάνει να φτιάξει τα μητρώα, για να πείσετε πια και όλους τους Έλληνες που ακούνε ότι θέλετε να φτιάξετε μητρώα για να μην τίθεται σε ομηρία στους ελέγχους μια περιοχή;

Προφανώς μέχρι σήμερα μητρώα δεν έχουν γίνει. Πείτε πότε προβλέπεται να γίνουν, γιατί δεν έγιναν ενώ σε άλλες περιοχές έγιναν, όπως σας ανέφερα, αν αυτό ενέχει διοικητικές ευθύνες, αν ζητήσατε ευθύνες από τη διοίκηση που επέτρεψε σε αυτούς τους λίγους –πόσοι είναι- που έκαναν παραβάσεις να χρηματοδοτούνται παρανόμως. Δεν θα ζητήσετε ευθύνες από τη διοίκηση; Αν υπάρχει παράβαση, η διοίκηση δεν ευθύνεται που επέτρεψε την παράβαση; Δηλαδή, ό,τι θέλει ο καθένας δηλώνει στη χώρα; Θεσμικό είναι το θέμα που σας ρώτησα σήμερα και δεν πήρα απάντηση σε αυτό το θέμα μέχρι στιγμής. Επομένως, δώστε μου τουλάχιστον στη δευτερολογία σας συγκεκριμένη απάντηση γι’ αυτά που σας είπα.

Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Ευχαριστούμε.

Υπερβαίνω τον ρόλο μου μάλλον, αλλά λόγω γνώσης του θέματος σε βάθος και επειδή υπάρχουν καταγγελίες και στον εισαγγελέα και για να μην φτάσουμε σε καταστάσεις διαίρεσης των χωριών, το θέμα των μητρώων είναι βασικό, κύριε Υπουργέ. Τα μητρώα πρέπει να αναθεωρηθούν, αν θέλετε και σαν μια στάση αυτοκριτικής για ό,τι συνέβη στο παρελθόν, κύριε Σαλμά. Πρέπει να το παραδεχτούμε όλοι αυτό. Δεν υπερβαίνω άλλο τον ρόλο μου.

Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ (Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων): Κύριε Πρόεδρε, κύριε συνάδελφε, αντιλαμβάνεστε ότι όταν παραλαμβάνουμε ένα χαρτοφυλάκιο ενός Υπουργείου όπου το πρώτο που βρίσκουμε μπροστά μας είναι συνολικά 3 δισεκατομμύρια πρόστιμα και καταλογισμοί, το να μεταφέρουμε αυτό στην επικράτεια όλη για να μπορέσουμε να φτάσουμε σε ένα σημείο να σταματήσουν αυτά τα πρόστιμα και αυτοί οι καταλογισμοί, χρειάζεται πολλή δουλειά.

Εγώ γι’ αυτό σας είπα ότι δεν θα ανατρέξω στο ποιος φταίει ή σε οτιδήποτε άλλο. Βρήκαμε μια κατάσταση η οποία χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια για να ανατραπεί. Η καταμέτρηση του ζωικού πληθυσμού σε όλη την Ελλάδα δεν είναι εύκολη υπόθεση. Το λέω αυτό για όσους γνωρίζουν τι συμβαίνει. Όμως, είναι μέσα στον σχεδιασμό μας, γιατί τότε μόνο θα καταλήξουμε στην ολοκλήρωση των μητρώων, κύριε Πρόεδρε.

Όμως, επειδή τώρα μιλάμε για ένα συγκεκριμένο έλεγχο, το να αναφερόμαστε και να υιοθετούμε καταγγελίες ελεγχόμενων...

ΜΑΡΙΟΣ ΣΑΛΜΑΣ: Δεν το έκανα.

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ (Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων): Όχι, αυτό κάνατε, με συγχωρείτε. Με την ερώτηση που υποβάλατε, ουσιαστικά αποδέχεστε τις καταγγελίες, γιατί εκεί πέρα υπάρχει και ένας έλεγχος και εγώ σας είπα ότι είναι πολύ λεπτό το θέμα. Θα σας πω, λοιπόν, αυτήν την ώρα τι έδειξε ο έλεγχος. Τα ζώα που βρέθηκαν μη επιλέξιμα λόγω διαφορετικής ηλικίας αφορούσαν σε ιδιαίτερα εμφανείς περιπτώσεις. Συγκεκριμένα, σε σύνολο 4.153 μετρηθέντων ζώων, τα 324 ανήκαν σε αυτήν την κατηγορία.

Παρ’ όλη τη σοβαρότητα του ελέγχου και τον μεγάλο αριθμό παραγωγών και ελεγκτών, δεν δημιουργήθηκε η παραμικρή ένταση. Εξάλλου, το καφενείο, που ήταν ο τόπος συνάντησης ελεγκτών και παραγωγών και υπογράφονταν τα Πρακτικά, υπήρχε καθ’ όλη την εβδομάδα. Ήταν παρόντες ακόμα και δημοσιογράφοι της περιοχής. Δεν μεταφέρθηκε από πουθενά ότι υπήρχε μια σχετική ένταση σαν αυτή που περιγράφετε στην επίκαιρη ερώτηση.

Τις ημέρες του ελέγχου κατά τις βραδινές ώρες είχαμε καταγγελίες ότι μεταφέρονταν ζώα με φορτηγά από άλλες περιοχές. Επίσης, σε διάφορες περιπτώσεις ήταν εμφανές ότι το κοπάδι δεν ήταν του ελεγχόμενου κτηνοτρόφου.

Ο ΟΠΕΚΕΠΕ πιστεύει ότι ένα 15% περίπου των ζώων που καταμετρήθηκαν ήταν μεταφερόμενα. Εγώ σας λέω τις αλήθειες, αυτά που πραγματικά βρίσκονται μπροστά μας και καταλαβαίνετε τι προσπάθειες πρέπει να καταβάλουμε. Παρ’ όλα αυτά, ο στόχος μας ήταν να διορθωθεί αυτή η χρονίζουσα κατάσταση επί της ουσίας και στο μεγαλύτερο ποσοστό της.

Το ποσοστό απόκλισης που βρέθηκε ανάμεσα στα δηλωθέντα και στα επιλέξιμα ζώα ήταν περίπου 60%. Αυτό είναι ένα μεγάλο ποσοστό. Εξ αυτών, η επίδραση στην πληρωμή των συνδεδεμένων έχει ως εξής: Δεκαπέντε ελεγχόμενοι έχουν ποσοστό απόκλισης έως μηδέν αρνητικό. Στην προκειμένη περίπτωση οι πληρωμές γίνονται κανονικά. Δεκατρείς ελεγχόμενοι έχουν ποσοστό απόκλισης από 0% μέχρι 20%. Αυτοί θα έχουν πληρωμή με ποινή. Είκοσι τέσσερις ελεγχόμενοι έχουν ποσοστό απόκλισης 20% έως 50%. Δεν θα πληρωθούν. Αυτές οι πληρωμές έχουν σχέση με τον κανονισμό. Δεν αποφασίζουμε εμείς. Εκατόν πενήντα ελεγχόμενοι έχουν ποσοστό απόκλισης μεγαλύτερο ή ίσο με 50%. Δεν θα πληρωθούν, αλλά θα έχουν και κυρώσεις σε σχέση με τους προηγούμενους.

Όσον αφορά στην πληρωμή της βασικής, οι ποινές αναμένονται να είναι μικρότερες, καθότι η πληρωμή του 2016 πραγματοποιήθηκε με βάση τον επιλέξιμο βοσκότοπο.

Ο ΟΠΕΚΕΠΕ, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του και της προβλεπόμενης συνεργασίας μεταξύ των συναρμόδιων υπηρεσιών, έχει αποστείλει τα Πρακτικά ελέγχου στη ΔΑΟΚ προκειμένου αυτή, εφαρμόζοντας τις δικές της προβλεπόμενες διαδικασίες, να προχωρήσει –όπως σας είπα και προηγούμενα- στην επικαιροποίηση της κτηνιατρικής βάσης δεδομένων.

Το πρώτο που θα κάνουμε εμείς, δηλαδή ο ΟΠΕΚΕΠΕ, είναι να εξετάσουμε τις ενστάσεις. Σας το επαναλαμβάνω. Έχουμε πενήντα επτά ενστάσεις από τις εκατόν ογδόντα επτά ελεγχθείσες. Αυτό σημαίνει ότι προβλήματα κυρώσεων έχει ένα μικρό μέρος αυτών που έχουν υποστεί τους συγκεκριμένους ελέγχους και έχουν αναδειχθεί προβλήματα. Αυτοί έχουν υποβάλει ένσταση.

Επειδή, όμως, αγαπητέ συνάδελφε, υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι πρόκειται για οργανωμένη επιχείρηση παραπλάνησης των αρχών και παραβίασης σχετικών κοινοτικών κανονισμών, θα παραπέμψουμε την υπόθεση στη δικαιοσύνη.

Ταυτόχρονα, κάνουμε γνωστό ότι επειδή θέλουμε να στηρίξουμε την κτηνοτροφία, θα συνεχίσουμε τους σχετικούς ελέγχους και σε άλλες περιοχές. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι τους συγκεκριμένους πόρους που εισρέουν στο σύνολό τους στον χώρο, τους αντίστοιχους κοινοτικούς πόρους του χώρου, τους φέρνουμε όλους. Το θέμα είναι ότι δεν μπορεί αυτοί να τα διαχειρίζονται με διαδικασίες σε βάρος ουσιαστικά αυτών που τηρούν τη νομιμότητα. Αυτό θα βγει από τη συγκεκριμένη διαδικασία.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Τώρα, από 0% έως 20%, κύριε Υπουργέ, πρέπει να εξαντλήσετε την επιείκεια. 

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 15 Ιούνιος 2017 14:03
 

Facebook comments: