• Ακούστε τώρα | KosmosFM
  • Sara & Mara | Blog
Τετάρτη, 5 Νοεμβρίου, 2025
agrinionet.gr
Κανένα αποτέλεσμα
Προβολή όλων των αποτελεσμάτων
  • Αγρίνιο
  • Τοπικά Νέα
  • Δυτική Ελλάδα
  • Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Παραπολιτική
  • Coloured Stories
  • Οικονομία
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
agrinionet.gr
  • Αγρίνιο
  • Τοπικά Νέα
  • Δυτική Ελλάδα
  • Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Παραπολιτική
  • Coloured Stories
  • Οικονομία
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
Κανένα αποτέλεσμα
Προβολή όλων των αποτελεσμάτων
agrinionet.gr
Κανένα αποτέλεσμα
Προβολή όλων των αποτελεσμάτων

Dragster: Στο μικροσκόπιο τα κενά ασφαλείας και οι ελλιπείς έλεγχοι

από Συντακτική Ομάδα
27/03/2025
σε Αγρίνιο, Τοπικά Νέα
Χρόνος ανάγνωσης: 1 ′
A A
0
Dragster: Στο μικροσκόπιο τα κενά ασφαλείας και οι ελλιπείς έλεγχοι
Share on FacebookShare on Twitter

Τι δείχνει η έκθεση των πραγματογνωμόνων για τον θάνατο του Γεράσιμου Φιλιππάτου σε αγώνα Dragster το 2021

ο μετασκευασμένο Nissan GT-R είχε ήδη πραγματοποιήσει δύο χρονομετρημένα δοκιμαστικά στην πίστα του στρατιωτικού αεροδρομίου Αγρινίου, δίχως πρόβλημα. Στο τιμόνι βρισκόταν ο 34χρονος Γεράσιμος Φιλιππάτος, έμπειρος οδηγός σε αγώνες Dragster. Ηταν δεμένος με ζώνες ασφαλείας έξι σημείων, φορούσε άφλεκτη στολή και εγκεκριμένο από τους κανονισμούς κράνος. Στην τρίτη του προσπάθεια, όμως, στις 14 Μαΐου 2021, τίποτα δεν πήγε καλά.

Σχετικά Άρθρα.

ΣΑΕΚ Μεσολογγίου: Εκδήλωση με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εργοθεραπείας

Αγρίνιο: 4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Συγγραφής Θεατρικού Μονολόγου 2025. 3ο Βραβείο στην Δήμητρα Λαοπόδη

Αγρίνιο: Κινητοποιήσεις μαθητών την Πέμπτη. Αντιδρούν στις “τριπλές πανελλαδικές εξετάσεις”

Εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση τα μέλη της οποίας ενέχονται σε ληστεία και κλοπές. Είχαν “χτυπήσει” και στο Αγρίνιο

Τέσσερα δευτερόλεπτα μετά την εκκίνησή του κι ενώ έτρεχε ήδη με 217 χλμ./ώρα, λόγω της υψηλής πρόσφυσης των ελαστικών το αυτοκίνητο σηκώθηκε με τους δύο δεξιούς τροχούς στον αέρα και ξεκίνησε να ανατρέπεται, ενώ βρισκόταν ακόμη στον ασφάλτινο διάδρομο του αεροδρομίου. Ακινητοποιήθηκε στο χωμάτινο περιβάλλον πλάι στην πίστα, έπειτα από επτά δευτερόλεπτα αλλεπάλληλων ανατροπών. Δεν υπήρχαν άλλωστε σε εκείνο το σημείο προστατευτικά τοιχία ή μπαριέρες για να ανακόψουν την ανεξέλεγκτη πορεία του. Ο οδηγός εκτινάχθηκε από το όχημα και βρήκε ακαριαίο θάνατο. Το κάθισμα εντοπίστηκε 15 μέτρα μακριά από το αυτοκίνητο.

Αύριο αναμένεται να αναβιώσουν πτυχές του δυστυχήματος στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αιτωλοακαρνανίας, όπου έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει η εξ αναβολής δίκη με τέσσερις κατηγορουμένους. Ανάμεσά τους βρίσκονται δύο μηχανικοί που είχαν αναλάβει την προετοιμασία του οχήματος, ο έφορος του αγώνα που είχε την ευθύνη του τεχνικού ελέγχου του, καθώς και ο πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής. Το δυστύχημα συνέβη στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Dragster και, σύμφωνα με τους τεχνικούς συμβούλους της πολιτικής αγωγής αλλά και το κατηγορητήριο, τα μέτρα ασφαλείας τόσο της πίστας όσο και του αυτοκινήτου αποδείχθηκαν ανεπαρκή για την προστασία και την επιβίωση του οδηγού.

Dragster: Στο μικροσκόπιο τα κενά ασφαλείας και οι ελλιπείς έλεγχοι-1

Οι αγώνες επιτάχυνσης από στάση, τύπου Dragster, διεξάγονται με ειδικά μετασκευασμένα οχήματα, με ιπποδύναμη που μπορεί να ξεπερνάει τους 2.000 ίππους. Τα οχήματα επιταχύνουν σε ευθεία απόσταση 402,336 μ. (1/4 του μιλίου) και επιβραδύνουν στα επόμενα 500 μ. Είναι εξοπλισμένα και με αλεξίπτωτο ανάσχεσης, που βοηθάει στη μείωση της ταχύτητάς τους. Στην πίστα υπάρχουν δύο παράλληλες διαδρομές για κόντρες. Συνήθως η επιφάνεια της πίστας στρώνεται στα πρώτα 150-200 μ. με ειδικό υγρό βελτίωσης της πρόσφυσης, την επονομαζόμενη «κόλλα», που περιορίζει την ολίσθηση των τροχών για να επιτυγχάνονται καλύτερες επιδόσεις.

Η έκθεση

Πραγματογνώμονες της οικογένειας του θανόντος κλήθηκαν να εξετάσουν τις συνθήκες του δυστυχήματος στο Αγρίνιο. Σύμφωνα με την έκθεση, που είναι εις γνώσιν της «Κ», προσέγγισαν το συμβάν με τη μεθοδολογία διερεύνησης η οποία ακολουθείται σε αεροπορικά ατυχήματα. Διαπίστωσαν, μεταξύ άλλων, ότι το μετασκευασμένο αυτοκίνητο διέθετε κλωβό ασφαλείας χαμηλότερων προδιαγραφών σε σχέση με τις απαιτήσεις της κατηγορίας του. Ανέφεραν ακόμη ότι ο γάντζος των ζωνών ασφαλείας στήριζε ταυτόχρονα και τη βάση του καθίσματος στο δάπεδο με τρόπο τεχνικά αντικανονικό και επικίνδυνο. Εκτίμησαν ότι εάν οι αγκυρώσεις των ζωνών ασφαλείας και οι στηρίξεις του καθίσματος είχαν λειτουργήσει, το σώμα του οδηγού θα είχε παραμείνει στη θέση του και ο τελικός διαθέσιμος, ζωτικός χώρος από την παραμόρφωση του αμαξώματος θα ήταν επαρκής για τα σωματομετρικά δεδομένα του.

Σημείωσαν ακόμη ότι η ημερομηνία λήξης των ζωνών ασφαλείας και του καθίσματος είχε παρέλθει από το τέλος του 2020. Ωστόσο, αυτά τα υλικά χρησιμοποιούνταν νομότυπα.

Οπως σημείωσαν στην έκθεση, υπάρχει διάταξη της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ) που επιτρέπει για τον περιορισμό του κόστους τη χρήση των υλικών για άλλα δύο χρόνια μετά τη λήξη τους. Κατά τους πραγματογνώμονες θα έπρεπε να είχαν διαπιστωθεί στον τεχνικό έλεγχο πριν από τον αγώνα οι «οφθαλμοφανείς ελλείψεις του οχήματος». Την τεχνική έκθεση υπογράφει ο ειδικός πραγματογνώμονας Παναγιώτης Μαδιάς, και στην ομάδα εργασίας μετείχαν οι Κώστας Λακαφώσης και Παναγιώτης Συμεωνίδης.

Στο μικροσκόπιο των πραγματογνωμόνων μπήκαν και τα μέτρα προστασίας που διέθετε η πίστα. Είχαν τοποθετηθεί προσωρινά τσιμεντένια τοιχία ασφαλείας στην εκκίνηση έως τα πρώτα 100 μ. ώστε να μην τραυματιστούν οι θεατές. Οι πραγματογνώμονες εκτιμούν ότι εάν υπήρχε τοιχίο και στο υπόλοιπο κομμάτι, το όχημα θα είχε συγκρουστεί υπό μικρή γωνία και θα είχε παραμείνει περιορισμένο στην ασφάλτινη επιφάνεια της πίστας. Ανέφεραν στην έκθεση ότι από την εμπειρία αγώνων του εξωτερικού η ύπαρξη συγκεκριμένων προδιαγραφών τοιχίου μπορεί να εξασφαλίσει την επιβίωση του οδηγού.

Μεταξύ άλλων παραθέτουν και την επιστολή διοργανωτή παρόμοιων αγώνων στη Θήβα, ο οποίος το 2019 αποφάσισε να σταματήσει τη διεξαγωγή τους για λόγους ασφαλείας. Τα αυτοκίνητα είχαν γίνει πιο δυνατά, ο κίνδυνος ανατροπής ή εξόδου τους από τον διάδρομο ήταν πλέον πιο πιθανός. Ανέφερε στην επιστολή ότι χρειαζόταν τοιχίο ασφαλείας σε όλη τη διαδρομή, μήκους τουλάχιστον 800 μέτρων, αλλά το κόστος ήταν απαγορευτικό. Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου απαιτεί την ύπαρξη τοιχίου ή μπαριέρας σε όλο το μήκος της πίστας. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στην τεχνική έκθεση, επιτρέπει στις εθνικές ομοσπονδίες να προσαρμόσουν τους κανονισμούς των εθνικών πρωταθλημάτων με δική τους κρίση. Στην Ελλάδα οι διοργανωτές ήταν υποχρεωμένοι από την ΟΜΑΕ να τοποθετούν προστατευτικά εμπόδια μόνο στα πρώτα 100 μ. Είναι στη δική τους διακριτική ευχέρεια εάν θα τα επεκτείνουν.

«Δεν τηρήθηκαν τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας για τέτοιου είδους αγώνες, ούτε καν διενεργήθηκε ο απαιτούμενος έλεγχος ασφαλείας του οχήματος από τους ορισμένους προς τούτο αρμόδιους διοργανωτές. Υπήρξαν τραγικές παραλείψεις οι οποίες οδήγησαν στον θάνατο έναν νέο άνθρωπο», δηλώνει στην «Κ» ο δικηγόρος της οικογένειας του θύματος, Βασίλης Ζησιμάτος. «Ας ελπίσουμε ότι η υπόθεση θανάτου του Γεράσιμου, που τόση θλίψη έχει επιφέρει σε όσους τον γνώρισαν, θα αποτελέσει την αφετηρία ώστε στο εξής να μην αφήνεται, κυριολεκτικά, στην τύχη η ασφάλεια όσων αγαπούν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και συμμετέχουν σε αντίστοιχους αγώνες».

kathimerini.gr

Tags: ΑγρίνιοΕπικαιρότηταΤοπικά Νέα
Συντακτική Ομάδα

Συντακτική Ομάδα

Η συντακτική ομάδα του AgrinioNet.gr δεσμεύεται να παρέχει έγκυρη, έγκαιρη και αξιόπιστη ενημέρωση για όλα τα θέματα που αφορούν την τοπική και εθνική επικαιρότητα. Με επαγγελματισμό και αφοσίωση, καταγράφουμε τις εξελίξεις, αναλύουμε τα γεγονότα και φέρνουμε στο προσκήνιο θέματα που ενδιαφέρουν τους αναγνώστες μας. Στόχος μας είναι η αντικειμενική πληροφόρηση και η ουσιαστική κάλυψη των ειδήσεων με υπευθυνότητα και σεβασμό στην αλήθεια.

Διαβάστε ακόμα.

Σ.Α.Ε.Κ. Μεσολογγίου: Σημαντική ανακοίνωση προς το κοινό, για τη λειτουργία της Σχολής
Ειδήσεις

ΣΑΕΚ Μεσολογγίου: Εκδήλωση με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εργοθεραπείας

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εργοθεραπείας, με τους σπουδαστές της ειδικότητας Βοηθός Εργοθεραπείας (Γ’ εξ.) της Σ.Α.Ε.Κ....

από Συντακτική Ομάδα
04/11/2025, 21:30
ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου : Ξεκινούν οι «διαλέξεις με θέα»
Αγρίνιο

ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου : Ξεκινούν οι «διαλέξεις με θέα»

Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2025 Έναρξη ανοιχτών συναντήσεων με τίτλο: “ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΘΕΑ 1 -  ΚΑΤΕΡΙΝΑ...

από Συντακτική Ομάδα
04/11/2025, 20:28
ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ – ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Μεσολόγγι

ΚΚΕ: Ερώτηση βουλευτών για το πλημμυρισμένο νοσοκομείο Μεσολογγίου

Ερώτηση κατέθεσαν 4 βουλευτές του ΚΚΕ για τα προβλήματα που προκλήθηκαν στο νοσοκομείο Μεσολογγίου από...

από Συντακτική Ομάδα
03/11/2025, 21:24
Αγρίνιο: 4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Συγγραφής Θεατρικού Μονολόγου 2025. 3ο Βραβείο στην Δήμητρα Λαοπόδη
Αγρίνιο

Αγρίνιο: 4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Συγγραφής Θεατρικού Μονολόγου 2025. 3ο Βραβείο στην Δήμητρα Λαοπόδη

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο 4ος πανελλήνιος διαγωνισμός συγγραφής θεατρικού μονολόγου 2025 που διοργάνωσε ο Δήμος...

από Συντακτική Ομάδα
03/11/2025, 20:55
Αγρίνιο: Κινητοποιήσεις μαθητών την Πέμπτη. Αντιδρούν στις “τριπλές πανελλαδικές εξετάσεις”
Αγρίνιο

Αγρίνιο: Κινητοποιήσεις μαθητών την Πέμπτη. Αντιδρούν στις “τριπλές πανελλαδικές εξετάσεις”

Στο δρόμο βγαίνουν την Πέμπη οι μαθητές αντιδρώντας στις τριπλές πανελλαδικές εξετάσεις. Η συντονιστική επιτροπή...

από Συντακτική Ομάδα
03/11/2025, 20:34
«Βουγονία»: Μια από τις καλύτερες ταινίες του Λάνθιμου στην οθόνη του «Άνεσις»
Δυτική Ελλάδα

«Βουγονία»: Μια από τις καλύτερες ταινίες του Λάνθιμου στην οθόνη του «Άνεσις»

Βουγονία, του Γιώργου Λάνθιμου Από την Πέμπτη 6 έως και την Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2024...

από Συντακτική Ομάδα
03/11/2025, 17:35

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Τεχνική Εταιρεία A4B

RSS Sara & Mara | Blog

  • Ο λυρικός δήμαρχος Τζον Κητς στην πόλη sara-mara
  • Ποιοι "μουρμούριζαν" στον Άγιο Κων/νο για το κήρυγμα του Δεσπότη; sara-mara
  • "Πολιτικοί γυρολόγοι" θέλουν να επιστρέψουν στο ΠΑΣΟΚ sara-mara
  • Έσπευσε να δηλώσει ότι είναι σταθερά και αταλάντευτα με το ΠΑΣΟΚ... sara-mara
  • Ποιοι κοιτάζουν δεξιότερα της Ν.Δ. μετά την "μεταγραφή" Λοβέρδου; sara-mara
  • Σόι πάει το βασίλειο; sara-mara

agrinionet .gr

Αγρίνιο

Τοπικά Νέα

Δυτική Ελλάδα

Ελλάδα

Πολιτική

Παραπολιτική

Coloured Stories

Ροή Ειδήσεων

 

Οικονομία

Υγεία

Πολιτισμός

 

Συνεντεύξεις

Info

Ταυτότητα

Πολιτική Απορρήτου

Πολιτική Cookies

Όροι Χρήσης

 

Επικοινωνία

....

Web Design & Development

© 2025 Agrinionet

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του agrinionet.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.

agrinionet .gr

Αγρίνιο

Τοπικά Νέα

Δυτική Ελλάδα

Ελλάδα

Πολιτική

Παραπολιτική

Coloured Stories

Ροή Ειδήσεων

 

Οικονομία

Υγεία

Πολιτισμός

 

Συνεντεύξεις

Info

Ταυτότητα

Πολιτική Απορρήτου

Πολιτική Cookies

Όροι Χρήσης

 

Επικοινωνία

....

Web Design & Development

© 2024 Agrinionet

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του agrinionet.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα αποτέλεσμα
Προβολή όλων των αποτελεσμάτων
  • Αγρίνιο
  • Τοπικά Νέα
    • Αγρίνιο
    • Άκτιο Βόνιτσας
    • Αμφιλοχία
    • Θέρμο
    • Μεσολόγγι
    • Ναύπακτος
    • Ξηρόμερο
  • Δυτική Ελλάδα
  • Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Παραπολιτική
  • Coloured Stories
  • Οικονομία
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
    • Εκδηλώσεις
    • Θέατρο
    • Σινεμά

© 2024 Agrinionet.gr. Όλα τα δικαιώματα διατηρούνται.